tisdag 25 maj 2010

Back on track

Hej, det var väldigt längesedan jag bloggade nu.
Det är ju så att om man har tyskar inneboende hos sig i fyra dagar, så får man inte mycket tid över till datorn.
Här kommer i alla fall en sammanfattning på jubileumet:
På torsdagen kom jag hela 45 minuter för sent, eftersom jag inte tänkte på att ta en tidigare buss, men det gjorde inget eftersom tyskarna kom en halvtimma efter mig.
Sedan gick vi tipspromenad (som vi tydligen failade totalt) och efter det var det dags att ta med sina tyskar (Frederik och Nils) hem. På fredagen var det vanlig skoldag, men sedan var det dags för jubileumsparad i Svenljunga, som kanske inte blev så värstans lyckad, med tanke på att inga kollade på oss.. Desto mer lyckad blev ju då festen efteråt i Örsåsgården, med tacos och chans att lära känna tyskarna.
Lördagen gick lugnt fram ända till två, då vi skulle samlas för att ha våran jubileumskonsert, vilket var roligare, för fler folk kollade, och vi slapp stå upp i två timmar.
Sedan var det även fest i Örsåsgården där igen på kvällen, och det var nog ändå snäppet mycket roligare då än på fredagen.
Höjdpunkten på hela vistelsen var ändå söndagen, då vi var på Liseberg. Jag åkte Uppswinget, som jag aldrig hade åkt, och skrek utav all min kraft. Två gånger till och med. Jag lyckades blöta ner mig och bli kallad "dansken" ett antal gånger, och jag upptäckte att ju mer man åker Balder, desto mer illamående blir man. Men det gick över och det var otroligt fint väder så kan ju inte klaga på något.
När vi kom hem från Liseberg, var det bara att äta snabbt, för att sedan bege sig mot Överlida där en avslutnings-/grillfest var. Trevligt, men ändå sorligt, eftersom tyskarna skulle hem. Tacka vet jag Facebook, för nu dröjer det ju ett år till nästa gång igen.
Måste ju även säga att jag gjorde årets första dopp, ett nattdopp klockan tolv. Vattnet var ändå rätt varmt, fast inte direkt så man ville vara i länge. Okej, lite av en badkruka är jag allt.
Sedan åkte tyskarna på måndagen och nu är allt som vanligt igen, jag har till och med börjat plugga som vanligt.
Svenska-tal om Pelle Svanslös - here I come!


I Överlida på söndagen:

Frederik...


...och Nils.

Inga kommentarer: