söndag 12 december 2010

Skridsko-söndag

Fint skridskoväder, tänkte jag när jag vaknade i morse. Redan igår planerade jag och Jesper att vi skulle ner till Älesjön för att prova skridskorna.
Väl där nere ser vi att inget är skottat, och det är cirka 15 cm snö på hela isen. Det är alltså obligatoriskt att skotta bort den, för att överhuvudtaget kunna ta några tag.
Efter en timmas slit är isen fin, eller ja så fin som isen kan vara när det varit en mild dag och solen legat på och värmt upp. Det var ganska vattnigt med andra ord. 
Vi snörde på oss skridskorna, tog oss ut på isen, tog några steg.
Jesper åkte iväg. KRASCH! Helt plötsligt är det en stor spricka i isen. Jag kan säga till känsliga läsare att vi klarade oss i torra skinnet. MEN ändå. Så trist att man inte ens kan få åka skridskor. Jag vill åka skridskor. Har bara använt mina nya en gång. De kan väl inte ens kallas nya längre, om jag köpte dem för två år sedan...

Aja, dagen var ändå bra. Känns bra att ha gjort ett fullt dagsarbete genom att skotta en 30x10 m stor isbana.

Inga kommentarer: